poniedziałek, 30 czerwca 2014

Na tropie źródła mocy - grę czas zacząć / On the trail of the source of force - time to start the game

English translation - below.

Oto projekt, który długo czekał na swoją premierę - pierwsza z serii gier dydaktycznych, które zaprojektowałam dla marki New Players. Gry skierowane są do pracowników firm i mają na celu pomoc w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, naukę wzajemnej motywacji, ułatwianie komunikacji czyli wszystko to, co ma sprawić by dzień pracy był przyjemniejszy, a ludziom w firmie żyło się lepiej. Gra "W poszukiwaniu źródeł mocy" jest pierwszym i zarazem najbardziej rozbudowanym do tej pory projektem gry wykonanym przeze mnie, zarówno pod kątem grafiki, jak i ilości elementów. Podczas pracy nad grą odpowiadałam za koncepcję i projekt całej oprawy graficznej, a także za konsultacje z drukarnią na każdym etapie jego realizacji - od przygotowania kart po opakowanie. 


Koncepcja graficzna

Jednych z głównych założeń podczas pracy nad koncepcją graficzną było odejście od sztampowej, "biurowej" estetyki i stworzenie postaci, które pomogłyby zobrazować określone zachowania i postawy i z którymi gracz mógłby się w jakimś stopniu utożsamić, odgrywając swoją rolę. Poszukiwania "oddechu" poza biurem, różnorodność typów osobowości, jak i słowo-klucz: moc, skłoniły mnie do poszukiwania inspiracji w naturze. 

Idealnym motywem graficznym wydał się totem - talizman, symbol mocy, które łączą się w jedno, a z których każda wnosi do źródła coś innego, własnego i odrębnego. Podobnie jest w firmie - każdy, ze swoją osobowością wpływa na całokształt i na funkcjonowanie całej grupy. Totem stał się więc punktem wyjścia dla  reszty - motywów zwierzęcych i uzupełniających całość ozdobnych, leśnych deseni.


Głowy zwierząt na poszczególnych kartach służą jako system oznaczeń. W grze występują trzy grupy kart mniejszych (zostały podzielone na trzy sekcje kolorystyczne - Dążenia, Potrzeby i Nagrody) a w każdej grupie - po dwie postawy, rysy osobowości różniące się dość przeciwstawnymi sposobami postrzegania i rodzajami reakcji. Każdemu z nich postanowiłam przydzielić zwierzę, obrazujące określony typ. I tak oto mamy:
  • lisa lubiącego uzewnętrzniać swoje sukcesy i wilka, koncentrującego się bardziej
    na rozwoju wewnętrznym;
  • zmiennego kota i symbolizującą stabilność sowę;
  • kontaktową, towarzyską wiewiórkę i wydajnego, skupionego na swoich zadaniach niedźwiedzia.


Krótko o samej grze

Gracze wcielają się w role Pracownika i Menedżera. Typy zachowań, które wspomniałam wyżej, potrzebne są podczas tworzenia profilu postaci, którego rolę odgrywa gracz będący Pracownikiem. Obie strony - zarówno Pracownik, jak i Menedżer, wcielając się w swoje role, mają za zadanie stawić czoła hipotetycznym sytuacjom opisanym na dużych kartach (każda akcja opisana jest analogicznie, w wersji dla jednej i drugiej strony - są to codzienne sytuacje, które mogą zdarzyć się w pracy i wymagają rzeczowych rozwiązań). W zależności od tego, jak sprostają zadaniu, otrzymują określoną ilość punktów (żetonów). Oczywiście ten, kto zbierze ich najwięcej, wygrywa.


Zawartość pudełka

Pudełko zawiera 30 małych (trzy grupy kolorystyczne, wymiary standardowych kart do gry) i 20 większych (dwie grupy z opisami sytuacji, format zbliżony do A5) kart, instrukcję i żetony z logo New Players. Dodatkowo został wykonany projekt obwoluty (okładka gry).

By obejrzeć poniższe (i powyższe) zdjęcia i wizualizacje w większym rozmiarze, wystarczy kliknąć na jedną z nich.












Niebawem - więcej o kolejnych grach zaprojektowanych dla New Players. Po leśnej wyprawie przyjdzie czas na zwiedzanie innych światów...


EN


Here’s a project which was waiting for a long time for he's premiere – first part of a series of didactic games, which I designed for New Players. Games are directed to employees of companies and are designed to assist in the development of interpersonal skills, motivation learning, facilitate communication - everything that is important to make the work day pleasant, and the people in the company live better. The game "In the search for sources of force" is first and the most extensive  game project made ​​by me, both in graphics, as well as the number of elements. While working on the game I was responsible for the conception and design of the entire graphics, as well as for consultations with printery on every stage of realisation - from the preparation of cards to the package making.

Graphic concept

One of the main objectives of the work on graphic design was a departure from the stamped, "office" aesthetics and creating a character that would help to illustrate certain behaviors and attitudes and with whom the player could in some way identify with, during playing his role. The search for "breath" out of the office, a variety of personality types and key-word: power, led me to seek inspiration in nature.

Totem seemed to be the perfect motive here - a talisman, a symbol of forces, which combine into one, and each one brings something different to the source, own and separate. Just like in the company - each person with her personality affects on the functioning of the whole group. Totem became a starting point for the rest - animal motifs and complementary ornamental, forestry patterns.

The heads of animals on each of the tabs serve as a system of signs. In the game there are three groups of smaller cards (have been divided into three color sections - Drives, Awards and Needs) in each group - two attitudes, personalities with opposite ways of perceiving and modes of reaction. I decided to mark each of them as an animal, which represents the specific type. And so we have:

• fox who likes to externalize their successes and the wolf, focusing more
for internal development;
• variable cat and owl that symbolizes stability;
• sociable squirrel and bear  which is efficient and focused on their tasks. 

Shortly about the game

Players take on the roles of the Employee and Manager. Types of behavior that I mentioned above are needed to create a character profile for the player who will be an Employee. Both sides - the Employee and the Manager, playing their roles, should face the hypothetical situations described on large cards (each action is described analogically, in the version for both sides - these are everyday situations that can happen at work and require factual solutions). Depending on their actions, they will get a certain sum of points (tokens). Of course, the person who will collect them the most, wins.

In the box

The box contains 30 small (three groups of color, dimensions - standard playing cards) and 20 larger (two groups with descriptions of a situation, similar to the A5 format) cards, instructions and tokens with New Players logo. For the project I also designed the package cover.

To see all images and visualizations in a larger size, just click on one of them.

Soon - more games designed for New Players. After forest expedition will come the time to explore other worlds ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz