piątek, 20 czerwca 2014

Letterpress i smak wina / Letterpress and the taste of wine

English translation - below.

W końcu przychodzi moment, w którym realizacje, nad którymi pracowałam przez ostatnie miesiące zaczynają wychodzić na światło dzienne. Czas wyczekiwany - bo w ręce raz po raz trafiają jeszcze ciepłe, pachnące farbą wydruki, a coś, co widziało się na ekranie swojego monitora czy ewentualnie na zdjęciach i próbkach z drukarni, ożywa. Zimowe działania rozkwitają i owocują wiosną i latem. Czas więc na pierwsze owoce.

Na początek - część większej całości, czyli identyfikacji wizualnej dla marki Lazenne. Projekt, w którym ilustracje akwarelowe łączą się z grafiką wektorową, ulubiona typografia z ulubioną techniką drukarską, a zapach cydru z posmakiem wina. Marka zajmuje się bowiem dystrybucją bagażu służącego do przelotu z większą ilością butelek wybranego napoju. Wino wybrane po degustacji w Prowansji, toskańska oliwa czy butelki ulubionego belgijskiego piwa mogą być bezpiecznie, legalnie i wygodnie przetransportowane w podróży, także podczas odprawy lotniskowej. Ze względu na specyfikę marki, jak i na fakt, że ma ona swą siedzibę we Francji, całość utrzymana jest we "francuskim" klimacie i z założenia ma mieć stylowy, ale przy tym lekki charakter. Więcej - na pewno niebawem, projekt wciąż w toku. Na pierwszy ogień idą wizytówki  i ulotki, które są już w obiegu, i oczywiście projekt logo, stanowiący punkt wyjścia dla kolejnych realizacji. 

Wizytówki wydrukowane zostały w technice letterpress, z jednostronnym tłoczeniem, dzięki któremu logo nabrało (charakterystycznych dla letterpressowych wydruków) apetycznych wypukłości ;), tło każdej z wizytówek - indywidualnego charakteru, a papier ma solidną grubość i szlachetny charakter. 

(Wybrane zdjęcie można powiększyć, klikając w nie)





Ulotki drukowano już na offsecie. Powstały dwa rodzaje - angielska wersja językowa dla klientów oraz francuska dla dystrybutorów. Różnią się nie tylko rewersem - również ręcznie malowane hasła na awersie powstały w dwóch językach. Dodatkowo, wersja francuska, łączy ilustrację malowaną akwarelą z prostą grafiką wektorową na rewersie (prezentacja opakowania).








Niebawem - kolejne etapy podróży z walizką w ręku i smakiem wina w tle. ;)


EN

At last there comes a moment where the projects on which I worked for the last few months are beginning to come to light. Awaited - still warm prints, smelling of paint and now anything seen on the computer screen or eventually as the photos and proofs from printer's house, comes to life. Winter activities flourish and bear fruit in the spring and summer so now it's time for first fruits.

For the beginning - the part of a larger whole, visual identification for the brand named Lazenne. The project, in which watercolor illustrations are combined with vector graphics, favorite typography with favorite technique of printing, and the smell of cider with a taste of wine. Brand is in the distributor of luggage used for traveling with more bottles of selected beverage. Wine collection after wine tasting in Provence, Tuscan olive or Belgian beer can be safely, legally and conveniently transported on the road, on the airport during check-in. Due to the nature of the brand and the fact that it has its headquarters in France, the whole project is maintained in the "French" mood and it is intended to be stylish, but at the same it has light character. More - for sure soon, the project is still in progress. First, for now - business cards and flyers which are already in use and, of course, the logo design, which is the starting point for the next elements.

Business cards were printed in letterpress technique, with one-sided embossing, so the logo is (it's specific for letterpress printing) covex. Background of each of the cards has individual character because of the way of applying paint, and the paper has its own, specific thickness and noble character.

(Click on the photo to see it in bigger version)

Flyers were printed on the offset machine. There are two types of them - the English language version for customers and the French one, for distributors. Difference can be seen not only on the reverse - also hand-painted lettering on the watercolor illustration was created in two languages. In addition, the French version combines painted illustration with simple vector graphics on the reverse (presentation packaging).

Soon - next stages of the trip with suitcase in hand and the taste of wine in the background. ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz